کد مطلب:276522 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:107

گرامی ترین خلایق نزد رسول خدا
از آنچه در مكرمت بیست و یكم گفته شد كه دعا كننده برای مولی صاحب الزمان علیه السلام از برادران پیغمبرصلی الله علیه وآله می باشد، این مكرمت نیز استفاده می شود، چون واضح است كه برادران آن حضرت، گرامی ترین افراد نزدش می باشند.

و نیز مؤیّد این معنی روایتی است كه در بحار به سند خود از رفاعة بن موسی و معاویة بن وهب از حضرت امام صادق علیه السلام آورده كه فرمود: رسول خداصلی الله علیه وآله فرمود: خوشا به حال كسی كه قائم اهل بیتم را دریابد در حالی كه پیش از قیامش به او اقتدا كرده باشد، دوست او را دوست بدارد و از دشمنش بیزاری جوید و ولایت امامان هدایت كننده پیش از او راداشته باشد. آن ها رفقای من و اهل دوستی و مودّت من و گرامی ترین افراد امّتم بر من می باشند (به روایت رفاعه) و گرامی ترین خلق خدا نزد من. [1] .

چون دعا برای فرج و ظهور آن حضرت از اقسام اقتدا كردن به او است، چنان كه در حدیث ولادتش آمده كه خودش برای این امر دعا كرد و گفت: «اَللَّهُمَّ انْجِزْ لِی وَعْدِی، وَأَتْمِمْ لِی أَمْرِی وَثَبِّتْ وَطْأَتِی وَامْلَأِ الأَرْضَ بِی عَدْلاً وَقِسْطاً»؛ پروردگارا! وعده مرا تنفیذ كن و امر [قیام] مرا به اتمام رسان و گام هایم را استوار گردان و زمین را به واسطه من پر از عدل و داد گردان. [2] .



[ صفحه 565]



و در كمال الدین از عبد اللَّه بن جعفر حمیری است كه گفت: از محمد بن عثمان عَمری پرسیدم: آیا صاحب این امر را دیده ای؟ گفت: آری. و آخرین باری كه او را دیدم، كنار بیت اللَّه الحرام بود، در حالی كه می گفت: بارخدایا! آنچه به من وعده داده ای، تنفیذ كن. [3] .

و نیز در همان كتاب از عبد اللَّه بن جعفر حمیری است كه گفت: شنیدم محمد بن عثمان عَمری می گفت: آن حضرت علیه السلام را دیدم كه به دامن كعبه - ركن مستجار - چنگ زده بود و می گفت: خدایا! از دشمنانم انتقام بگیر. [4] .


[1] بحار الانوار: 129:52.

[2] بحار الانوار: 13:51.

[3] كمال الدين: 440:2.

[4] كمال الدين: 440:2.